דיאטת פליאו

דיאטה הפליאוליטית (דיאטת פליאו) :

דיאטת הפליאו נקראת גם דיאטת האדם הקדמון וזאת מכיוון שעיקרון הדיאטה הוא לבחור מזונות שנאכלו בעידן הפרהיסטורי. ההנחיות כוללות הימנעות ממאכלים מעובדים ועתירי פחמימות המאפיינים את העידן המודרני (מאכלים שלרוב מקושרים להופעת מחלות כרוניות שונות) ולעבור לתזונה של אבות אבותינו המלקטים והציידים. הדיאטה מכילה בשר אדום, עוף, פירות ים, ירקות, פירות, אגוזים וזרעים והימנעות מוחלטת ממאכלים מודרניים כולל מוצרי חלב, חיטה וקטניות.

יתרונות דיאטת פלאו:
• המזון בדיאטת הפליאו מכיל ויטמינים, פיטוכימקלים, אומגה 3, סיבים, אנטיאוקסידנטים וחומצות שומן חד-רוויות.
• אוכל בסיסי ולא מעובד- ירידה בצריכה של שומן טראנס, מלח וסוכר המוסף למוצרים המעובדים.
• תזונת שמשרה שובע.

חסרונות דיאטת פלאו:
• בשר הינו מוצר יקר.
• ישנה הימנעות ממאכלים רבים כגון קטניות, חיטה, ומוצרי חלב ובכך אנו מסתכנים בחוסרים תזונתים.
• אם לא מקפידים בבחירת בשר רזה מעלים למעשה את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם.
• צריך לקחת בחשבון שתוחלת החיים של האדם הקדמון מוערכת בכ- 30 שנים בלבד!

שתפו עם חברים
contact
השארו מעודכנים
קבלו עדכונים ומבצעים שווים